AktuelnostiOpćinski sud u SarajevuOdnosi sa javnošćuAktuelni zakoniProjektiKontakt
7.4.2015.
U Općinskom sudu u Sarajevu održana press konferencija - Predstavljen godišnji izvještaj o radu suda
Predsjednica je naglasila da je Općinski sud u Sarajevu poprilično ažuran, kao i sudska odjeljenja, i većih problema u radu suda nema. Međutim, ono što i dalje usporava rad suda su komunalni predmeti jer od ukupnog broja neriješenih predmeta, 987.614 su komunalni predmeti ili 95,17%, a samo 47.729 ili 4,83% su predmeti strukture

27.2.2015.
U Sarajevu održan Okrugli sto na temu efikasnosti izvršnog postupka
Učesnici Okruglog stola usaglasili su se da je problem neizvršenja sudskih presuda ozbiljno pitanje koje se tiče ne samo pravosudne zajednice, nego i izvršne i zakonodavne vlasti te čijem rješavanju se treba sistemski pristupiti

26.2.2015.
Raste broj predmeta riješenih sklapanjem sudske nagodbe
Pozitivan rast broja predmeta riješenih sklapanjem sudske nagodbe postignut je naporima VSTV-a BiH da implementacijom različitih aktivnosti u okviru projekta „Unapređenje efikasnosti pravosuđa“ (Projekat) koji finansiraju Vlada Norveške i Vlada Švedske pomogne sudovima da poboljšaju efikasnost rada, primjenjuju alternativne načine rješavanja sudskih postupaka i smanjuju broj neriješenih predmeta.

20.2.2015.
Održan Okrugli sto za sudije Izvršnog odjeljenja Općinskog suda u Sarajevu, a na temu efikasnosti izvršnog postupka
Predsjednica Jovanović je u svom obraćanju prisutnima istakla da je problem dužine trajanja izvršenja presuda prinudnim putem veoma aktuelan te da je to postupak sa najvećim brojem urgencija u sarajevskom Općinskom sudu

19.2.2015.
Delegacija Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske posjetila sarajevski Općinski sud
Cilj njihove posjete bilo je upoznavanje sa organizacijom i načinom rada Zemljišnoknjižnog ureda, ali i zakonske regulative u ovom području

19.2.2015.
Održan sastanak sa stečajnim upravnicima na temu bržeg i efikasnijeg rješavanja stečajnih predmeta
Cilj organizovanja sastanka bio je iznalaženje odgovarajućih rješenja i smjernica za brže i efikasnije rješavanje predmeta stečaja sa osvrtom na ulogu stečajnih upravnika u stečajnim postupcima

21.11.2014.
Svečano otvoren Arhivski prostor Općinskog suda u Sarajevu
Prisutnima se obratila Janja Jovanović, predsjednica suda, koja je ukratko predstavila Projekat arhiviranja naglasivši da je riječ o jednom velikom projektu čijom je realizacijom riješen dugogodišnji problem suda - neuređena arhiva

3.11.2014.
U Neumu održan XV sastanak Timova za upravljanje promjenama Općinskog suda u Sarajevu i Osnovnog suda u Banjoj Luci
Milan Tegeltija, predsjednik VSTV-a BiH, izrazio je zadovoljstvo činjenicom da je zadržana praksa održavanja sastanaka na kojima sudovi razmjenjuju iskustva i utvrđuju najbolju praksu

15.10.2014.
Predsjednica Jovanović u intervjuu za "Novo vrijeme" - "Budžet nam je sve manji, kasnimo s plaćanjem pa i nas ljudi tuže"
S Janjom Jovanović, predsjednicom Općinskog suda u Sarajevu, razgovarali smo o aktuelnim problemima s kojima se suočava ne samo ovaj sud nego i cijelo sudstvo u Bosni i Hercegovini. Nagomilan broj predmeta koji bi mogli biti riješeni izvan sudova i smanjen budžet dva su najveća problema ove institucije

14.7.2014.
Obavještenje o kolektivnom godišnjem odmoru
Uposlenici Općinskog suda u Sarajevu će koristiti godišnji odmor od 14.07. do 08.08.2014. godine

17.2.2009.
Općinski sud u Sarajevu posjetila GTZ delegacija iz Sektora za planiranje i razvoj
 
Ovaj sud i njegovo Zemljišnoknjižno odjeljenje su u protekle tri godine uspjeli uspostaviti ažuran, efikasan i pouzdan sistem zemljišnih knjiga, a zahvaljujući izričitim pridržavanjem zakonskih propisa i prije svega organizovanim timskim radom.
 

U okviru redovne posjete GTZ koordinacionom uredu u Sarajevu i GTZ  konferenciji "Od privredne tranzicije do evropske integracije“ koja je održana  27. i 28. januara tekuće godine, najviše rangirani službenici GTZ-a iz Sektora za planiranje i razvoj posjetili su i Općinski sud u Sarajevu. Evidentno je da ovaj sud pokazuje najbolje rezultate u provedbi reforme zemljišnih knjiga te novouspostavljenom organizacijom rada uspijeva Zemljišnoknjižni odjel suda i dalje održavati ažurnim, što je prezentirano i njemačkoj delegaciji. Kako je tokom sastanka naglasio Goran Salihović, predsjednik Općinskog suda u Sarajevu, ovaj sud i njegovo Zemljišnoknjižno odjeljenje su u protekle tri godine uspjeli uspostaviti ažuran, efikasan i pouzdan sistem zemljišnih knjiga, a zahvaljujući izričitim pridržavanjem zakonskih propisa i prije svega organizovanim timskim radom. Slijedeće aktivnosti prema kojima se rukovodstvo ovog suda namjerava usmjeriti su uvođenje elektronskog potpisa te sagledavanje tumačenja Zakona o ličnim podacima u vezi sa javnim uvidom i u C-teretni list zemljišnih knjiga.

Gđa Mari Schäfer, rukovodilac GTZ sektora za planiranje i razvoj, izrazila je svoje zadovoljstvo utvrdivši da se u Općinskom sudu glavnog grada BiH radi u okviru evropskih standarda te da je tehnička saradnja koju tokom proteklih godina pruža Projekt zemljišne administracije urodila konkretnim, vidljivim rezultatima.

Predsjednik Salihović je na sastanku istakao da je Zemljišnoknjižni ured sada ažuran,  da je to proces koji je iziskivao mnogo planiranja, truda, radnu snagu, novčana sredstava ali i dobru organizaciju rada koja je podrazumijevala koncentraciju navedenih resursa suda kao i održavanje dostignutog uspjeha u radu. Nesumnjivo je da je u svemu tome veliku ulogu odigrao i GTZ koji je ovom sudu pružio tehničku i materijalnu podršku, omogućio donošenje određenih zakona, uvođenje programa Laris u ZK ured, organizovanje studijske posjete u Beč, kao i finansijsku pomoć kada je riječ o zapošljavanju stručnog kadra u ZK ured ovog suda. Predsjednik Salihović ujedno se zahvalio gospodinu Jean-Luc Horisbergeru, rokovodiocu Projekta zemljišne administracije u BiH, gospodinu Mirsadu Buljeviću, menadžeru za implementaciju zemljišne administracije, te gospođi Tihani Heljić, PR asistentici GTZ-a, koji su pružili nesebičnu pomoć ovom sudu i aktivno davali podršku kada je bilo potrebno.

 

Na kraju sastanka gostima su ukratko prezentovani budući planovi koji bi se trebali realizovati u ovom sudu uz pomoć GZT-a. To su realizacija projekta čuvanja starih zemljišnih knjiga u metalnim kutijama, obezbjeđenje backup-a za elektronsku bazu podataka iz Grunta te snimanje starih zemljišnih knjiga na mikrofilm.