AktuelnostiOpćinski sud u SarajevuOdnosi sa javnošćuAktuelni zakoniProjektiKontakt
23.4.2015.
Predsjednica suda posjetila Ministarstvo finansija Kantona Sarajevo
Na sastanku je spomenut i veliki broj radnih sporova koji se na sudu pokreću protiv Kantona Sarajevo i koji stvaraju enormne troškove na štetu budžeta. S tim u vezi predsjednica je naglasila da su štetne posljedice ovakvog postupanja nemjerljive.

7.4.2015.
U Općinskom sudu u Sarajevu održana press konferencija - Predstavljen godišnji izvještaj o radu suda
Predsjednica je naglasila da je Općinski sud u Sarajevu poprilično ažuran, kao i sudska odjeljenja, i većih problema u radu suda nema. Međutim, ono što i dalje usporava rad suda su komunalni predmeti jer od ukupnog broja neriješenih predmeta, 987.614 su komunalni predmeti ili 95,17%, a samo 47.729 ili 4,83% su predmeti strukture

27.2.2015.
U Sarajevu održan Okrugli sto na temu efikasnosti izvršnog postupka
Učesnici Okruglog stola usaglasili su se da je problem neizvršenja sudskih presuda ozbiljno pitanje koje se tiče ne samo pravosudne zajednice, nego i izvršne i zakonodavne vlasti te čijem rješavanju se treba sistemski pristupiti

26.2.2015.
Raste broj predmeta riješenih sklapanjem sudske nagodbe
Pozitivan rast broja predmeta riješenih sklapanjem sudske nagodbe postignut je naporima VSTV-a BiH da implementacijom različitih aktivnosti u okviru projekta „Unapređenje efikasnosti pravosuđa“ (Projekat) koji finansiraju Vlada Norveške i Vlada Švedske pomogne sudovima da poboljšaju efikasnost rada, primjenjuju alternativne načine rješavanja sudskih postupaka i smanjuju broj neriješenih predmeta.

20.2.2015.
Održan Okrugli sto za sudije Izvršnog odjeljenja Općinskog suda u Sarajevu, a na temu efikasnosti izvršnog postupka
Predsjednica Jovanović je u svom obraćanju prisutnima istakla da je problem dužine trajanja izvršenja presuda prinudnim putem veoma aktuelan te da je to postupak sa najvećim brojem urgencija u sarajevskom Općinskom sudu

19.2.2015.
Delegacija Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske posjetila sarajevski Općinski sud
Cilj njihove posjete bilo je upoznavanje sa organizacijom i načinom rada Zemljišnoknjižnog ureda, ali i zakonske regulative u ovom području

19.2.2015.
Održan sastanak sa stečajnim upravnicima na temu bržeg i efikasnijeg rješavanja stečajnih predmeta
Cilj organizovanja sastanka bio je iznalaženje odgovarajućih rješenja i smjernica za brže i efikasnije rješavanje predmeta stečaja sa osvrtom na ulogu stečajnih upravnika u stečajnim postupcima

21.11.2014.
Svečano otvoren Arhivski prostor Općinskog suda u Sarajevu
Prisutnima se obratila Janja Jovanović, predsjednica suda, koja je ukratko predstavila Projekat arhiviranja naglasivši da je riječ o jednom velikom projektu čijom je realizacijom riješen dugogodišnji problem suda - neuređena arhiva

3.11.2014.
U Neumu održan XV sastanak Timova za upravljanje promjenama Općinskog suda u Sarajevu i Osnovnog suda u Banjoj Luci
Milan Tegeltija, predsjednik VSTV-a BiH, izrazio je zadovoljstvo činjenicom da je zadržana praksa održavanja sastanaka na kojima sudovi razmjenjuju iskustva i utvrđuju najbolju praksu

15.10.2014.
Predsjednica Jovanović u intervjuu za "Novo vrijeme" - "Budžet nam je sve manji, kasnimo s plaćanjem pa i nas ljudi tuže"
S Janjom Jovanović, predsjednicom Općinskog suda u Sarajevu, razgovarali smo o aktuelnim problemima s kojima se suočava ne samo ovaj sud nego i cijelo sudstvo u Bosni i Hercegovini. Nagomilan broj predmeta koji bi mogli biti riješeni izvan sudova i smanjen budžet dva su najveća problema ove institucije

22.5.2008.
Banjalučki grunt i na Internetu
 
Umjesto čekanja u redovima i preturanja po prašnjavim arhivama, starim i po stotinu godina, svi podaci iz banjalučke gruntovnice uskoro će se moći "skinuti" iz udobnosti vlastitog doma sa samo par klikova mišem računara.
 

Kako saznajemo, već u junu, a možda i julu, prvi podaci iz gruntovnice naći će se na internet stranici banjalučkog Osnovnog suda, simbolično okrećući novu stranicu u korjenitoj reformi zaostalog sistema zemljišnih knjiga.

Potpomognuti međunarodnim sredstvima, po sudovima širom RS podatke iz zemljišnih knjiga prebacuju u elektronsku formu, kako bi se formirala jedinstvena baza podataka. To bi trebalo da bude samo uvod u dugoročniji projekat kompletnog sređivanja stanja u zemljišnim knjigama, uključujući i obnovu uglavnom ruiniranih objekata zemljišno-knjižnih ureda. Sličan projekat iznošenja podataka iz gruntovnice na globalnu mrežu prošle godine je pokrenut u Sarajevu, gdje je za sada na Internet iznesen ipak samo manji dio arhive. Slično se, prema riječima Milana Tegeltije, predsjednika banjalučkog Osnovnog suda, može očekivati i kod njih, pošto je riječ o komplikovanom i sporom procesu prebacivanja podataka u elektronsku formu. "U početku građani će se na našoj veb stranici moći samo informisati o tome šta ih zanima u jednom dijelu zemljišnih knjiga, koje smo do sada prebacili u elektronsku formu, dok će istinska korist i olakšice za građane nastupiti kad se zakonom definiše elektronski žig i potpis", rekao je Tegeltija i istakao da će internet revoluciju uskoro pratiti i modernizacija objekta zemljišno-knjižnog odjeljenja Suda.

Istovremeno, u Ministarstvu pravde ubrzano se radi na pripremi modernijeg zakona o zemljišnim knjigama, koji bi, konačno, u zakon trebao uvesti i kategoriju etažnog vlasništva, pošto aktuelni akt ne poznaje oblik vlasništva nastao privatizacijom stanova. Džerard Selman, ministar pravde, istakao je da je uknjižba etažnog vlasništva sada veliki problem, ali da će zakonskim izmjenama i taj problem postati dio naše prošlosti. Prema njegovoj procjeni, reforma zemljišnih knjiga, otpočeta prebacivanjem podataka iz katastra u zemljišno-knjižne urede i informatizacijom, već daje određene rezultate. Ipak, kako kaže, najveća pažnja usmjerena je na zemljišno-knjižni ured banjalučkog suda, koji je najveći i istovremeno najopterećeniji takav u RS.


Tekst preuzet iz Nezavisnih novina, 20. 5. 2008., i može se pronaći u online verziji ovdje